1 augustus 2024

Valpreventie, belangrijk!

Na een goed bezochte lunch, veertien personen, verzorgde dhr. Maurice van Gelder een leuke en praktische voorlichting over valpreventie. De grote zaal van “De Jaguar” was goed bezet en we mochten “nieuwe” bezoekers verwelkomen.

Maurice doorliep met ons een twaalftal factoren die invloed hebben op wel of niet vallen. Er werden leuke filmpjes vertoond en we moesten zelf ook oefenen en opdrachtjes uitvoeren.

Voor de mensen die er niet bij waren; dit zijn (risico)factoren waar je (mogelijkerwijs) rekening mee kunt houden: duizeligheid, mobiliteitsbeperking(en), voetklachten, gewrichtsproblemen, botontkalking, geestelijke gesteldheid, valangst, oren en ogen (diepte zien), medicijngebruik actualiseren, ruimtes binnen en buiten, juiste instelling van hulpmiddelen, bijv. een rollator.

Op het einde werden Riky, Annelies en Willyan de bestuursleden en vrijwilligers van de Jaguar, extra bedankt voor de goede samenwerking, ontvangst en zorg in het afgelopen jaar.