20 april 2024

ALV KBO Stratum

Op 12 april werd in een prettige sfeer de ALV van KBO Stratum gehouden. Naast het bestuur waren nog zo’n twintig leden aanwezig. Voorzitter Thijs Stroeks leidde op een ontspannen manier de aanwezigen door de agenda.

Naast de jaarlijkse vaste agendapunten kwamen aan de orde:

• de voorgenomen busreis op 29 mei naar Maastricht
  • de workshop Welkom Online
  • de statuten en het voornemen om te komen tot een nieuwe naam
  • het 75 jaar bestaan in 2025
  • de financiële stukken, met deskundige toelichting van Wim Boselie
  • de contributieverhoging naar 27,50 euro in 2025
  • de samenstelling van het bestuur.

De bestuursleden Stelly Jansen en Jan Rooyakkkers traden na 8 jaren bestuurslidmaatschap terug. Jan was door omstandigheden afwezig en wordt later expliciet bedankt voor zijn inzet. Stelly werd door de voorzitter bedankt en hij reikte haar als waardering de zilveren KBO-speld plus bijbehorende oorkonde uit.

Gelukkig hadden zich twee personen voor het bestuurslidmaatschap verkiesbaar gesteld, te weten; Dorette Boelens en Wim Boselie. Beiden werden met algemene stemmen en onder applaus gekozen. Dorette neemt de functie van penningmeester op zich. Wim wordt onze nieuwe secretaris.

Het bestuur, nu weer bestaande uit vier leden, plus de webmaster en Eddy Pisters zijn, naast de 11 boden, de enige vrijwilligers. De voorzitter had bij de bespreking van het bestuursverslag al uitvoerig stil gestaan bij deze (te) smalle basis. Samenwerking met burgers en organisaties  is onontbeerlijk en daar wordt serieus aan gewerkt

In de pauze genoten we van een lekker drankje en hapje. Daarna nam dhr. Jim Steenbakkers op een ontspannen en betrokken manier mee in de wereld van conceptontwikkeling en instrumentaria die recent voor ouderen werden en worden ontwikkeld. Hij nodigde de aanwezigen van harte uit om daarbij mee te denken. Jim verwees naar de acties die Thijs Stroeks, namens KBO Stratum/Eindhoven, heeft gezet om samen met Jim en andere personen/instanties te komen tot ontmoetingsplaatsen en of voorzieningen voor de Stratumse ouderen. Ter vergadering meldden zich al vier personen aan; top!

De voorzitter sloot af door allen te danken die zich het afgelopen jaar voor onze ouderen en voor KBO Stratum hebben ingezet.